x

Duyurular

Türkiye – Türkmenistan İş Forumu

Detaylar

Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Bilal DAĞDAĞAN, yerel gazetecilerle bir araya geldi. Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası’nın faaliyetleri ve güncel konuların konuşulduğu toplantıda Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Bilal DAĞDAĞAN şunları söyledi.

“Davetimizi kabul ettiğiniz için siz değerli basın mensuplarına teşekkürlerimi sunarım. Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası’nın son zamanlardaki faaliyetleri neler yaptığımız neler yapmak istediğimizi sizlerle paylaşmak istiyorum. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki sadece ilçemizde değil bölgedeki en aktif sivil toplum kuruluşuyuz. İlçemizi Uluslararası alanda tanıtmak için mücadele ediyoruz. Turizm, hammadde, iş gücü vb alanlarda oldukça şanslı bir ilçeyiz. Bu sebeple, Tatvan Kaymakamlığı, Tatvan Belediyesi, Tatvan esnafları ve diğer kurum ve kuruluşlarla ortaklaşa hareket ederek bunları değerlendirmek istiyoruz. Örneğin bu yıl Türkçe, farsça ve İngilizce “Tatvan Ticaret ve Turizm Rehberini” hazırladık. Bunları Türkiye piyasası ile birlikte İran da dağıttık. Geri dönüşümü oldukça olumluydu. Fakat İran sınırlarını kapatınca maalesef bu girişimimiz sekteye uğradı. Bir hafta önce İran’a uygulanan ambargonun sona ermesi ile bu girişimimiz olumlu yönde gelişecektir. İran da bulunan turizm şirketleriyle şimdiden iletişime geçmiş durumdayız. Tatvan turizm için alt yapısını tamamlamış bir ilçedir. Oldukça modern otellerimiz mevcut.

Adana da Çukurova Gıda-Tek Fuarına katıldık. Burada çok fazla olumlu tepki aldık. Fuar çerçevesin de Adana Ticaret Odası, Adana Ticaret Borsası, Adana Sanayi Odası ve Mersin Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret ettik. Buralarda bölgemizdeki verimli topraklardan iş gücünden bahsettik. Tecrübelerinden yararlanmak istediğimizi belirttik. Sermaye ve yatırımları bölgemize çekmek için mücadele ediyoruz. Çok olumlu tepkiler aldık. İnşallah bu yaza doğru bu saydıklarım oda ve borsa temsilcilerini ağırlayacağız.

Son zamanlarda esnaf ve tacirlerimizin durumu maalesef olumsuz yönde gelişmektedir. Perşembe günü ilçemizde faaliyet gösteren banka müdürleri ile bir toplantı gerçekleştirdik. Dosya masrafı sigorta vb adlar altında alınan masraflar ve faiz oranlarını görüştük. Toplantı da söyledim biz hep birlikteyiz. Banka müşterisi ile birlikte vardır. Müşterilerinizi korumak ve kollamak zorundasınız.

Çarşamba günü Sayın Valimiz, Sayın Kaymakamımız ve Sayın Belediye Başkanımız, Yönetim Kurulumuz ve Meclisimiz ile birlikte İlimiz ve ilçelerimizin sorunları tespiti ve çözümü için bir toplantı gerçekleştirdik. Alt yapı, imar, çevre yolu, havaalanı, turizm, iran pazarı, İş-Gem ve buna benzer birçok kalemde istişare yaptık. İnşallah bunların olumlu geri dönüşleri olacaktır.

Önümüzdeki hafta Kosgeb ile ortaklaşa tamamen ücretsiz 4 adet Girişimcilik Kursu açıyoruz. Gençlerimize iş imkânları sağlamak istiyoruz. Bu sadece başlangıç yeni kurslar açmak için çalışmalarımız devam etmekte. Gençlerimiz girişimcilik sertifikalarını aldıktan sonra hazırlayacakları projelerin de takipçisi olacağız. Gençlerin mücadelesine ortak olup projelerin geçmesi için çaba sarf edeceğiz.

Yeni iş imkanları sağlamak için mücadelemiz sürüyor. İnşallah önümüzdeki günlerde müjdeli haberler vereceğiz.